31 Days Challenge by JDT Blogger - Day 26 (Perangai Manusia Yang Tak disukai)

10:24 PM

Salam Semua...

kembali bersiaran...fuhh..penat kejar nk update blog ni...harap2x team #JDT Blogger tak jemu la jengah blog saya ni..hehhehe..

ok, untuk topik kali ni...tentang perangai manusia yang tak disukai...ok, yang ni memang perangai org yg masuk dalam top list yang saya tak berapa suka..

saya sebenarnya tak berapa gemar dengan perangai orang yang jenis kalau dia saja yang OK, yang bagus, yang sempurna..tapi kalau orang lain semua tak elok..dan yang paling best, bila time dia yang tak elok pun akan jadi elok dan positif, tp kalau org lain..sure kena condem dan negatif punya..ermmm..faham ker tak??ttiba rasa macam terbelit2x plak ayat ni..ok2x..saya bagi contoh ya..

Perbualan antara Cik Bajet Bagus (CBB) dengan Cik Insan Biasa (CIB)

CBB : weihh..tu anak sedara ko ker??(smbl tunjuk kt budak tengah meraung2x menangis2x hendak beli keretapi Thomas)

CIB : yupp..dia memang cmtu..nak kena cakap elok2x dengan dia..nanti dia faham..take times skitt la..tp jap lagi dia ok, dia stop la..

CBB:Eeeeeeee...yer ker..meraung cmtu..degil ae budaknya..mengada pun ada..nak kena cakap elok2x baru nk dengar...eeeee..minta dijauhkan kalau aku ada anak macam tu..

Di suatu hari yang lain..situasi yg sama..cuma bezanya budak yang nangis meraung tu ank sedara CBB

CIB : Babe..asal dengan anak sedara tu..macam teruk ja nangis tu

CBB : oooo...anak sedara aku ni, memang special skitt..dia memang drp kecik dah tunjuk dia punya sifat firm dia tu..jenis yang kalau dia nk apa..dia akan make sure dia dapat..tak kira dengan apa cara sekalipun..kiranya dia ni jenis budak yang ada target dan akan usaha untuk dapatkan apa yang dia nak..

CIB : (buat muka dan berlalu pergi...)

See..nmpk tak..klu dengan anak sedara dia, punya lah positif..tp anak sedara orang..komain negatif lagi jdnya..huhuhu..tu lah antara perangai manusia yang saya tak berapa gemar..bukan tak boleh nk bg komen..tp agak2x la..kalau boleh biarlah komen atau nasihat yang membina..

hehhehe..ok, tu ja..so far selagi saya masih boleh tolerate dengan orang mcm ni..saya ikutkan ja..tp kalau sesekali saya terbalas atau terungkit balik..jangan marah ya..hehehhe..

so far saya memang bukan manusia yang sempurna pun..memang selalu ada salah silap juga..tapi setiap hari berusaha ke arah itu..jom sesama ya..ubah diri ke arah yang lebih baik..amin..

#jdtblogger  #31dayschallengebyjdtblogger

p/s : saya ustazah rock..ehh..tetiba.. :)


You Might Also Like

0 comments

Support JDT Blogger