31 DAYS CHALLENGE BY JDT BLOGGER - DAY 5 (6 PERKATAAN MENGGAMBARKAN DIRI..)

10:11 PM

Salam Suma,

Hukhukhuk...termengah2x nak mengejar update blog..serius tabik spring pada blogger2x yang aktif dalam kegiatan/aktiviti harian tetapi masih sempat update blog...chaiyokkk Q, baru cabaran kelima ni..huhuhuhu..

Ok, back to the topik.. 6 perkataan menggambarkan diri...........ermmmm...krik,krik,krik,krik..nk tulis apa ni..ermm...ok lah..saya gambarkan diri saya dengan akronim ni ya..jangan gelak tau..ehehehhe..


One B, Triple S & Double C

Ok, jom tengok satu-satu...

B is for (dh mcm anak2x belajar kt taska plak..hahhaha), ok2x serius2x..

B = Berdikari. saya memang seorang yang berdikari. banyak perkara kalau boleh buat sendiri, saya akan cuba buat sendiri. ada masalah, cuba setelkn sendiri, klu dah tak boleh jugak, baru la minta bantuan orang. tapi sedaya upaya minta tolong orang adalah last option..tp sifat yang satu ni selalu jadi masalah, sebab saya jadi cepat geram dengan adik-adik saya yang sikit2x semua nak minta tolong mak ayah..hehehhe..so, dorang selalu cakap, "ya la ngah..hang independent woman"..hahahah

S = Sabar. ok sifat ni saya rasa banyak dalam diri saya waktu zaman saya belajar. sekarang dan jadi mak-mak ni..macam sifat yang satu ni dah kurang skitt..hahahha...tapi masih ada sedikit untuk saya terus sabar melayan kerenah anak-anak dan ayah kepada anak-anak saya..(ehhh2x..hehehhe)..saya paling sabar bila drive..(ehh ter up diri sendiri plak ni..hehehhe). walaupun kereta depan tu bawak asyik terbrek2x..saya cool ja..nmpk lane kanan kosong, terus potong..tak payah la kita nak hon2x kereta tu kan..buang masa, mungkin kereta dia ada masalah brek sapa tahu kann??hehhe..

S = Simple. ok, saya ni memang orang yang simple atau kata org utara..sempoiiiii...saya jenis senang sangat especially bab2x makan..pernah saya ditegur oleh ofismate, dia tanya bawak bekal apa?saya cakap nasi kerabu goreng..dia kata, mana pernah orang makan nasi kerabu goreng..saya ckp la..rumah saya tadak microwave, jadi sy nk panaskan, saya goreng semua sekali..lagipun bila makan nasi kerabu kan, mmg kita gaul semua sekali..terus member tu geleng2x kepala cakap..hidup hang ni memang sempoii la..hahhaha..banyak lg nk cerita bab2x sempoii ni..nanti free saya cerita ya.. :)

S = Suka tolong orang. Ok, saya pernah kena tarbiah secara hikmah oleh suami saya sbb saya susah nak tolak kalau orang minta tolong. tolong kt cni maksudnya tolong menggunakan tenaga/kepakaran..kalau tolong orang berkaitan duit, sila rujuk Ah Long ya..hehehhe..sbb kekadang en suami kata, dorang bukan minta tolong tp mcm pergunakan saya..saya cakap, saya tolong ikhlas, part dorang nk pergunakan saya tu..saya serah pada ALLH..(mode ustazah sgt waktu jawab tu..hehehe)

C = Clumsy. orang kedah panggil loklaq..kalau saya time mengelabah..memang berterabur la barang-barang yang dipegang..pastu habis terlanggar kerusi, meja..dan saya pernah terlampau mengelabah, kt pasaraya pernah berjalan terlampau laju, terlanggar susunan susu tin, abis berterabur..huhuhu..muka waktu tu memang kaler pelangi..seb baik tak kena marah dengan manager kt ctu..hahahha..

C = Cepat nangis. saya ni memang jenis cepat simpati/sediah. tengok budak disishkan kat playground (kawan-kawan tak nk main dengan dia), saya yang air mata berlinang...pastu suruh anak-anak p main bola dengan budak tu..huhuhu..hati  tisu sangat..pastu kalau tengok cerita-cerita pasal penderaan, kisah pasal kekeluargaan, pasal pengorbanan mak2x..memang la cepat sangat nak touching..tapi paling tak boleh terima..kalau kena marah dengan en suami..terus nangis, padahal dia baru nak tanya..tp sbb dh tahu salah..terus nangis dulu..huhuhuhu..

ok, panjang lebar plak kali ni..hehehhe..ok stop sampai cni dulu ya..see next entry :)

#jdtblogger  #31dayschallengejdtblogger

p/s : jagalah diri, hiasilah peribadi..krik2x.. :)






You Might Also Like

3 comments

  1. sekapal kita rupanya.. gembeng.. cengeng aka mak neng.. pelakon air mata hahaha.. clumsy pun orang perasan 2x5 kahkahkah.. marilah kita bergabung meletops.. 😅😅

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha..part clumsy tu..bertabah la kepada encik2x suami kita..😉😉😉

      Delete
  2. cepat nangis! sama...hehehe.. sensitif dia tu lain macam


    *a visit from: http://edrinazulkafli.blogspot.my/2017/01/day-5-6-perkataan-menggambarkan-diri.html

    ReplyDelete

Support JDT Blogger