31 DAYS CHALLENGE BY JDT BLOGGER - DAY 3 (GAMBAR BERSAMA KAWAN)

4:57 PM

Salam semua...

huhuhu..akibat tidak mendengar cakap sifu suruh plan sesiap nak tulis apa kat blog, maka cabaran ketiga ni delay 1 hari..huhuhu..takpa masih smpt kejar ni..chaiyokkk Q!!!!

ok, back to the the topik..gambar brsama kawan..ermmm...finally saya choose gambar ni,,


ok, kawan saya bukan yang putih melepak yg tengah baca buku tu tau..heheheh...tapi si cantik manis, yang bertudung cekelat tu...ermmm..ni lah kawan saya aka my beloved mum..kawan penyimpan rahsia, kawan untuk luahkan semua rasa..tak kisah la rasa happy ka..sedih ka..semua nak cerita dengan "kawan" yang seorang ni..semenjak saya dh bergelar ibu ni..lagi la banyak kami kongsi tentang kehidupan.."kawan" saya yg seorang ni pendengar yang baik..mak ni, kalau jenis kita cerita kat dia penuh emosi bagai..(especially bila tgh marahkan seseorang), dia rileks ja dengar..pastu bg pendapat yg positif dan bukan yang kita nak dengar..tp apa yang perlu kita buat..mak jenis bukan jadi minyak, simbah lagi kt api kemarahan saya, setiap masa, dia akan jadi air..cuba ajak saya fikir the other side of the coin..belajar ambil hikmah atas stp apa yg berlaku..jadi marah saya selalu tak berpanjangan bila masalah diceritakan kt "kawan" yang sorang ni..syukur Allah hadirkan mak aka kawan sejati ni..

Gambar kt atas ni, kami amik waktu mak datang melawat saya tahun lepas..di Forest City, Gelang Patah. "Kawan" saya ni, datang melawat cucu-cucu..rindu katanya..(maklum la anak yang sorang ni, last balik kampung time raya...huhuhuhu). Jadi bila "kawan" special datang rumah, kita bawak la dia cuci2x mata kat tempat special jugak..mak happy..sbb dia suka tengok landskap Forest City  yang cantik2x tu..next time mak datang, kita lepak sini lama skitt..sbb hari tu pergi sekejap ja..sbb hujan..huhuu

ok, stop cni dulu..untuk "kawan" aka my beloved mother...Angah sayang mak sangat-sangat..keep doakan angah ya..and i will always doakan mak dalam setiap doa2x angah..amin..

p/s : harap2x diterima oleh team JDT Blogger ya.. "kawan" aka mak :)

You Might Also Like

4 comments

  1. alaaaaa..sedihnya kawan baik orang dah takde..huhuhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. huhuhu..jangan sedih2x ya..ALLAH gantikan untuk Hernee BFF aka En Suami yang penyanyang dan baik hati...:)

      Delete
  2. terima kasih sudi singgah blog saya :)

    ReplyDelete
  3. nice blog..lagu sedapp2x..thanks sbb sudi singgah blog ni :)

    ReplyDelete

Support JDT Blogger