31 Days Challenge by JDT Blogger - Day 20 (Tempat Yang Ingin Dilawati)

12:16 AM

Salam semua..

Setiap org mesti ada niat kt hati atau dah plan tempat2x yg teringin sangat nk pergi kan..sama la macam saya..baaanyakkk sangat tempat terigin dilawati..tp lps dh berumah tangga ni..komitmen dan fokus banyak ke tempat lain..jd semuanya trpaksa ditangguhkan dahulu..huhuhu

Walau bagaimanapun..senarai di bawah ni..mmg hajat di hati yg saya memang nak sangat lawati..insyaALLAH jika diizinkan suatu hari nanti..amin..

1. Istanbul aku datanggg!!



Teringin sangat nk ke Turki..sbb..Turki byk tempat2x cantik dan tempat2x sejarah yg boleh dilawati dan diambil pengajaran..selain drp itu..ianya juga tempat pertembungan budaya antara eropah dan asia...dapat memerhati pemandangan dr Selat Bosphorus..merasa sendiri suasana di dalam Hagia Sophia..byk lagi la yg saya berangan kalau sebut pasal Istanbul @ Turki..heheh..tp yg paling jujurnya..setelah tgk Istanbul aku Datang dan Manisnya Cinta di Capadocia la yang lagi membuatkan saya jatuh hati nk kesana..heheeh..insyaAllah suatu hari jika diizinkan mungkin ziarah umrah..ikut pakej ke Istanbul..amin..

2. Kundasang i'm in love..



Amboii..teringin nk ke obersee saja..hahaha..ok..yg ni agak realistik skitt hajat saya..saya memang selalu berangan..dan salah satunya..teringin la nk sambut 10 years anniversary di Kundasang..kenapa pilih Kundasang..sbb nk bwk famili kecik saya merasai naik flight ke tempat sejuk2x..eheheh..jdnya ke Kundasang la kitaa..ok..saya baru start dgn taun ni..siapkn tabung "trip to kundasang"..harap2x dapat la..bawak family kecik saya kesana..sesekali mengembirakan hati suami dan ank2x..heheh..

Lastly..sy rasa..semua org mesti nk pergi dan niat nk kesini..saya pun tak terkecuali..selalu berdoa..semoga saya dpt menunaikan haji ke kota mekah ketika saya masih kuat dan bertenaga dan bersama suami tercinta..amin..



Ok..tu sj..tempat yg teringin sangat nk pergi..berangan ja dulu..mn tau..ttiba rezeki ada org nk sponsar..hahaha..ok..see in next entry..

#jdtblogger  #31dayschallengejdtblogger

P/s : banyak berjalan..luas pengalama..gittewww 😉
posted from Bloggeroid

You Might Also Like

0 comments

Support JDT Blogger