31 Days Challenge by JDT Blogger - Day 11 (Pengalaman Bercinta)

8:31 AM

Salam semua..

Hukhukhuk..terbatuk-batuk nak tulis entri utk cabaran kali ni..ok..saya ni jenis orang yang suka kt sseoang..lps tahu yang dia mcm perasan sy suka kt dia..terus sy jadi tak suka kt dia..tak sure la sbb apa rs cmtu..maybe sbb sy bukanlah scr fizikal cantik..kena tgk sepuluh kali br nmpk kecantikkan semulajadi saya..hahahaha..jd sbb tu sy tak berani bercinta..takut ditinggalkn..ceh2x..

Dipendekkn cerita..drp sy sek ren..sy kira crush ja kt budak lelaki..hehehe..(gatai jugak anak pak non ni)..so ms sy sek ren..sy suka ngn sorang mamat ni..ok la dia..tp bla kwn saya p bgtau dia sy suka tgk dia..teruss tak suka dah..(padahal sblm tu..pernah plan nk belajar kt sek men yg sama..hahaah)

Then msk sekolah men..saya sekolah aliran agama..for sure la mmg trjaga tatasusila dan pergaulan..tp smpt jgk sy trsuka kt seseorang..hahahah..tp bila saya tau dia minat kt budak pompuan lain..sbb dia ada pernah minta sy jd posmen utk dia..maka terus la sy mngundur diri..hukhukhuk..so since that..sy decide..takmau crush2x dh la..sy fikir dan set time tu..nanti cr pakwe kt U ja la..dan sy selalu ckp biar la rupa tak lawa..tp otak lawa (sila baca pandai)..hehehe..

So bila kt U..ayah advice suh sy join ROTU atau Reserved Officer Training Unit..so bila masuk ROTU..saham bbdk pompuan mmg tak berapa laku la..dh la kawad smpi hitam legam, pg2x berlari utk PT pagi smbl nyanyi jerit2x..pendek kata km buka pilihan jejaka U la..huhuhu..so..kebanyakkn mmg sudah ada couple sblm masuk ROTU atau couple sesama ROTU..finally sy terjebak jgk..hahaha..ada seorang mamat ROTU ni suka kt saya..dang!!!tak tau nk react..serius..rs pelik..sbb sblm ni sy ja suka kt org..hahah..smpt la tukar2x hadiah..tp km brkawan rapat (amboii ayat coverline serupa retiss) ms dh taun akhir..bila saya dpt keje kt bumi Johor ni..hbgn kami terputus..so saya anggap km tadak jodoh la..

So bila keje di PTP..ada sedikit kejutan budaya jugak..sbb sy keje kt tmpt yg 80% lelaki..20% ja pompuan..jd waktu tu jd trhangat di pasaran jgk la..hahaha..perasan tak abis2x..bak kata senior saya.."ko klu muka buruk pun..keje kt tmpt majoriti lelaki..sure ada yg brkenan..sbb dorang bknnya slalu tgk pompuan"..hahahah..tp sy mmg tak crush pulak kt sesapa..so sy buat ja cm biasa..sbb dh biasa brgaul dgn bbdk lelaki ms kt ROTU..so sy layan mcm kengkawan ja..sehingga lah...jeng2x..

Sehinggalah pada suatu pg..sy kena uruskan seorang staff RTG operator ni yg nk apply internal vacancy sebagai OEC dispatcher..so sy masuk bilik yg dia tunggu utk suruh dia isi form..sekali bila dia tgk saya..muka dia punya la kerek..sbb dia kata dia drp shift malam.
..minta supaya dipercepatkan..sbb dia nk blk tdo..sy ckp kena tunggu jap ja..lps ni interbiu..so dia ckp ok..tp masih dgn muka kerek dia tu..sy dlm hati ckp..kerek2x pn hensem jgk mamat ni..tup2x ntah mcm mn dia ada dpt nombor tepon saya..dan kebetulan dia pernah hantar seorang kwn housemate saya which is sekampung dgn dia kt rumah sewa kitaorg..since that..dia dh tau rumah sewa saya..so km start contact..dan sy dgn dia ni mcm handsome and the beast..hahaha..so sy mmg tak pernah letak harapan apa2x pun kt dia..mmg sy just kawan ja..

Tp bila dia mula ty sy tentang nk melamar dan sanggup ke kedah utk jmp mak ayah saya..sy terus speechless..betui ka mamat kerek ni nk kt aku??km br ja kenal kot..so bila saya ty mak ayah..depa kata bwk la blk..depa nk tgk orngnya mcm mn..so dipendekkan cerita..mak ayah setuju..km tunang dlm 3 bulan..bulan Dec 2009 kami berkahwin.. :)

so saya kira..bila dh keje ni..br saya betul2x ada pengalaman bercinta..brgaduh..merajuk..buat perangai...hahaha..jd utk saya, dia mungkin yg pertama sy betul2x cinta..tp bg dia..sy bukan yg pertama hadir dlm hidup dia..cuma..saya doakan agar saya jadi yg terakhir dalam hidup dia..amin..

Dia..adalah teman rapat..pendengar yg setia..penasihat..a shoulder to cry on..ayah kepada anak2x saya dan bodyguard saya..Dia..Daing Mohd Razin Daing Ali..my love..my husband..my BFF...AMIN..

Ok stop cni dulu..dh trjiwang karat plak..hahahah..harap tak bosan la baca ya..daaa..

#jdtblogger  #31dayschallengejdtblogger

P/s: pemilik cinta ku selepas Allah dan Rasul..amin..
posted from Bloggeroid

You Might Also Like

2 comments

  1. mcm drama. heehhehe. moga terus bahagia sis :)

    read my love story^^ > http://edrinazulkafli.blogspot.my/2017/01/day-11-love-story.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. Heheehe..bagus tajuk ni..mengimbau kenangan silam :)

      Delete

Support JDT Blogger