Main Masak2x Pukul 1 pagi...hehehe..

11:01 AM

ermmm...actually hari ahad g wedding ank Tuan Baharudin (tuan ni adalah bos bhgn security di PTP)...so aku pn cm biasa..tidak la memasak..hehehe..(besh2x..selalu la invite aku ngn en suami g wedding ya..heheh..)
jd..slps blk makan kenduri tu...singgah melawat umah baru Hasbi and wife dia Norma..(sederet dgn umah Tuan Baharudin tu..) umh dorang best sgt..dpn umh dorang bukit..so prmandangan dan suasana yg sgt nyaman..aku sgt la suka environment cenggitu...dorang dtg tuk cuci tingkap umh br dorang..dlm next week dh nk msk kot...hehehe...

aishhh...entri kali ni actually nk citer pasal main masak2x la...dh melalut citer pasal umh plak..heheh..okies..actually lps blk wedding..panas..en suami keje shift malam..jd, lps solat asar...dia tdo jap..aku pn lyn TV..sekali trtdo da...huwaaa....bgn ja kul 7.45..cian hubby..lmbt dia g keje..huhuhu..di sebbkn aku dh trtdo ptg td (sgt buruk perangai aku ni kn???)..maka sehingga entri ni di tulis..aku tak ngantuk..cmna nih..sok keje...huhuhuhu...

jd..aku pn dpt idea...buka blog ummi (blog2x masakan air tgn Ummi ni la..)..maka aku pn tringat nk abiskn stock ayam yg ada...maka aku pn memasak la dgn jayanya..rsnya cm mnjadi la aku msk kali ni..heheheh..so, sok leh bwk bekal g ofis..(save budget)..heheh..then, bla en suami pulang..dia leh mkn tghari..lau tak..trpaksa la brlapar smpi aku blk drp ofis..(lau rajin, masak la yg ringan2x cm maggi...heheh..lau malas tahap tak hingat..buat air ja..isshhh...sgt tidak ssuai..MESTI BERUBAH...chaiyoak2x..)

jd...stlh bersilat dan mmbuat aksi try and error di dapur..maka siap la hidangan aku :

1. Ayam masak merah berkentang..heheh..(tambah kentang sbb ayam skitt, then lada@ kuah byk..hehehe...)
2. Sayur kacang buncis + kobis + sedikit hirisan ayam..

okies la kot..sbb husband mmg suka mkn pedas2x..and kuat masin jgk rupernya..hehheh...

p/s : ermmm..main msk2x kul 1 ni actually prsediaan tuk msk sahur nanti...InsyaALLAH... :)

You Might Also Like

0 comments

Support JDT Blogger